Protohipertextualidade e interfaces

Portada do libro “O libro das pontes invisibles” de Xelís de Toro (Pighog Press, distribuido en Galicia por Positivas, 2012)

En relación co falado da capacidade transtextual dos fenómenos artísticos, vimos algúns exemplos que chocaban coas definicións canónicas. Por exemplo, falamos do escritor galego Xelís de Toro e a súa obra Terminal e como se transformou nunha performance. Ou Vida e opinións de Tristan Shandy de Laurence Sterme coas súas páxinas en negro ou os debuxos raros que estraban as súas páxinas. Por certo, unha novela que conta con versión no cinema e no comic (moi recomendable).

Como lle sucedeu a moita xente, ás veces a imaxinación vai moito mais alá, da capacidade material e dos recursos técnicos que se teñen no momento e que fan imposible que unha idea se leve a bo porto. Por exemplo, outro caso prototípico de protohipertextualidade é o de Rayuela de Julio Cortázar. Como sería esta novela, coa tecnoloxía de hoxe en día? Pois o artista colombiano Santiago Ortiz montou un dispositivo visual para levar á realidade da narrativa interactiva, aquilo que só se formalizou no formato libro. Premede sobre a imaxe para que vos leve a páxina web, onde está.

canvas

Como sucedía na novela, ofrécese as dúas posibles formas de ler a novela: dun xeito convencional, en que lemos nunha orde consecutiva; ou saltando de capítulos seguindo as rutas propostas polo autor. Isto é o que pon ao inicio da novela do escritor arxentino:

A su manera este libro es muchos libros, pero sobre todo es dos libros.
El primero se deja leer en la forma corriente, y termina en el capítulo 56, al pie del cual hay tres vistosas estrellitas que equivalen a la palabra Fin. Por consiguiente, el lector prescindirá sin remordimientos de lo que sigue.
El segundo se deja leer empezando por el capítulo 73 y siguiendo luego en el orden que se indica al pie de cada capítulo. En caso de confusión u olvido, bastará consultar la lista siguiente: 73, 1, 2, 116, 3, 84, 4, 71, 5, 81, 74, 6, 7, 8, 93, 68, 9, 104, 10, 65, 11, 136, 12, 106, 13, 115, 14, 114, 117, 15, 120, 16, 137, 17, 97, 18, 153, 19, 90, 20, 126, 21, 79, 22, 62, 23, 124, 128, 24, 134, 25, 141, 60, 26, 109, 27, 28, 130, 151, 152, 143, 100, 76, 101, 144, 92, 103, 108, 64, 155, 123, 145, 122, 112, 154, 85, 150, 95, 146, 29, 107, 113, 30, 57, 70, 147, 31, 32, 132, 61, 33, 67, 83, 142, 34, 87, 105, 96, 94, 91, 82, 99, 35, 121, 36, 37, 98, 38, 39, 86, 78, 40, 59, 41, 148, 42, 75, 43, 125, 44, 102, 45, 80, 46, 47, 110, 48, 111, 49, 118, 50, 119, 51, 69, 52, 89, 53, 66, 149, 54, 129, 139, 133, 140, 138, 127, 56, 135, 63, 88, 72, 77, 131, 58, 131.

Grazas a Arlene Fritz, temos outra mostra disto nun libro ben curioso: o número 333 de Lustiges Taschenbuch: 

Lembrade que a introdución de elementos hipertextuais, permite o seguinte:

  1. Ausencia de linearidade.
  2. Fragmentación.
  3. Historias multiformes.
  4. Desenlaces múltiples.
  5. Lector/a activo/a
Advertisements

5 reflexións sobre “Protohipertextualidade e interfaces

  1. Pingback: Dúas bases de datos sobre narrativa transmedia: o aumento do nivel de interacción | Galicien Zentrum der Universität Heidelberg

  2. Pingback: A gastronomía, como fenómeno de masas, e unha viaxe polo mundo #Transmedia (e conceptos similares) | Galicien Zentrum der Universität Heidelberg

  3. Pingback: Pódese vestir un instrumento? | Galicien Zentrum der Universität Heidelberg

  4. Pingback: #Biokunst und #Teknologie: #FalloDelSistema, ein Radiosendung auf @radio3_rne | Galicien Zentrum der Universität Heidelberg

  5. Pingback: Wer ist Don Quijote heute? Zwischen Flix und Cervantes | Galicien Zentrum der Universität Heidelberg

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s